25 Ağustos 2011 Perşembe

Miriam'ın Şarkısı-Mark Mathabane

Uzun zamandır böyle etkilememişti bir kitap beni.. Gerçekti..Yaşanan her şey..Güney Afrika'da Miriam'ın çocukluğunda geçti günlerim ..Adım adım sokaklarda dolaştım, ailesiyle yaşadım, babasına içtiğinde kızdım..Yasalara kızdım..Siyahların oy kullanamamasına kızdım..Nelson Mandela'nın da Alexandra'da yaşadığını öğrendim..

Johannes'in hiç bir şeye , takılan lakaplara, söylenen sözlere aldırmadan hedeflerine koşmasını izledim..Bir yandan çalışıp, bir yandan okumasına gıpta ettim..

Miriam'ın erkek arkadaşı tarafından tecavüze uğramasına üzüldüm..Sonra hala O'nunla beraber olmasına şaşırdım..Bebeği olan öğrencilere şaşırdım..Miriam'ın ilk ve kötü ilişkisinde(tecavüz) hamile kalmasına içerledim..

Ayakları nasır bağlayarak okula giden çocuğun hayalini gördüm..Bir çift ayakkabı..Bir yandan derslerinin çok güzel olması şaşırttı yine..Tebrik ettim..

Güney Afrika'da 11 kabile olduğunu Venda'nın en küçük kabile olduğunu öğrendim..Yoldaşların nasıl şiddete ağır bir şiddetle karşılık verdiğini, boyun bağlarının ( iş birlikçi ya da ispiyoncunun boynuna bir lastik geçirilir ve canlı canlı yakılır) ne kadar kötü bir işkence , şiddet olduğunu düşündüm..

Şiddetin ne kadar olağan olduğunu, yerli halkın üstüne kolayca nasıl ateş açıldığını , siyahların haklarının olmadığını( atalarının topraklarında) , hizmetçi olarak, beyazların yanında oldukları yerlerde aşırı düşük ücretle çalıştırıldıklarını okudum..

Eğitim sistemlerinde karma okul olmadığını ve öğretmenlerinin hortumla öğrencileri nasıl dövdüklerini ve neden dövdüklerini okudum..( o zamanlar olan sistem, sonra karma sisteme geçildi)

Nelson Mandela'nın hapisten çıkışına tanık oldum..Çıkarken O'nu bir anlık Miriam'ın gözleriyle gördüğü gibi gördüm..

Kitap çok çooook güzeldi..

Kesinlikle hepinize okumanızı şiddetle tavsiye ederim!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder